Statens servicecenter
Statens servicecenter har genomgått en stor förändring då de tagit över samtliga statliga servicekontor i hela landet. Detta krävde en stor organisationsförändring med en förflyttning från att enbart serva andra myndigheter till att även serva medborgare.
Försäkringskassans digitala erbjudande till Statens servicecenter innehåller ett brett åtagande bestående av it- arbetsplats, konferensrum, utskrift som tjänst, samarbetsplattform (Skype), drift av ärendehanteringssystem (Public 360) och webb (Sitevision). Åtagandet innehåller även applikationsförvaltning- och applikationsdrift för integration och databas.
Om Statens serviecenter
Statens servicecenter erbjuder och utför administrativa stödtjänster åt landets myndigheter inom ekonomi och lön. SSC erbjuder och tillhandahåller även system- och driftslösningar.
- Inrättades den 1 juni 2012 för att förmedla administrativa tjänster åt andra myndigheter.
- Cirka 1500 anställda.
- 130 kontor utspridda över hela landet, huvudkontor i Gävle.
Läs mer om Statens servicecenter här. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.